طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش لندنی

طرز تهیه کیک انگلیسی

طرز تهیه کیک انگلیسی لقمه ای دو رنگ شف طیبه رزا منتظمی دستور پخت کیک به زبان انگلیسی با ترجمه  xvc jidi  d  hk gdsd

کیک انگلیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت تفریحی چیشی همراه باشید.

مواد لازم کیک انگلیسی
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲۰۰ گرم
شکر۱۷۵ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
شیر۸۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سر پر
وانیل۱ پنس

دستور پخت کیک انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک انگلیسی عصرانه ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس سفیده های تخم مرغ را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن چند دقیقه می زنیم تا کاملا کف کند و حجمش زیاد شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک سوم شکر را به سفیده های تخم مرغ اضافه می کنیم و همزن سفیده ها را به اندازه ای ادامه می دهیم که رد پره های همزن روی سفیده ها بماند، سپس کاسه حاوی سفیده ها را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و باقیمانده شکر را نیز اضافه می کنیم و چند دقیقه با همزن می زنیم تا رنگ مواد کرمی و کشدار شود. در ادامه روغن مایه را اضافه کرده و در حدی که مخلوط شود هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه شیر ولرم را به همراه بکنیگ پودر اضافه می کنیم، سپس آرد را الک می کنیم و در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم. حالا همزن را دور کند قرار می دهیم و مواد را به اندازه ای مخلوط می کنیم که فقط با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم و در چند مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی از پایین به بالا مواد را مخلوط می کنیم. در این مرحله باید مراقب باشیم پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله ششم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس قالبی که برای پخت کیک انتخاب کرده ایم را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کننده کیک پوشش می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند، سپس قالب کیک را درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان برای پخت کیک نیاز است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mona_kh61
مطالب مرتبط
طرز تهیه تارت لامینگتون لاکچری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه تارت لامینگتون لاکچری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه تارت لامینگتون تارت لامینگتون یکی از انواع شیرینی های بسیار شیک و مجلسی بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت لامینگتون در ادامه …

طرز تهیه کیک خرفه خوشمزه و مجلسی با بافت اسفنجی پنبه ای

طرز تهیه کیک خرفه خوشمزه و مجلسی با بافت اسفنجی پنبه ای

طرز تهیه کیک خرفه کیک خرفه یکی از انواع کیک های خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبسایت …

طرز تهیه شیرینی هل و زعفران خوشمزه با عطر عالی

طرز تهیه شیرینی هل و زعفران خوشمزه با عطر عالی

طرز تهیه شیرینی هل و زعفران شیرینی هل و زعفران یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.