طرز تهیه ادویه ماکارونی + ترکیبات ادویه برای انواع ماکارونی

طرز تهیه ادویه ماکارونی

بهترین طعم دهنده ماکارونی ادویه ماکارونی نی نی سایت ادویه ماکارونی با سویا ادویه ماکارونی دیجی کالا ادویه ماکارونی و لازانیا ادویه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

اگر بخواهیم لیستی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیا تهیه کنیم، قطعا ماکارونی جزو ۵ گزینه اول خواهد بود. این غذا که ریشه ایتالیایی دارد و در دنیا با نام اسپاگتی شناخته می‌شود، از آن دست غذاهایی است که با هر روش پخت و هر ترکیبی خوشمزه است و طرفداران خاص خود را دارد. یکی از مسائل مهم در پخت لذیذترین ماکارونی، استفاده از ادویه ماکارونی مناسب است. ادویه مخصوص ماکارونی ترکیبی از پودرهای جادویی طعم‌دهنده، مخصوص این غذا هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان خوشمزه‌ترین ماکارونی را تهیه کرد. اگر قصد پخت یک ماکارونی خوش‌عطر و طعم را دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه ادویه ماکارونی را به شما آموزش دهیم.

درست کردن ادویه ماکارونی خانگی

ادویه ماکارونی چیست؟

ادویه مخصوص ماکارونی، ترکیبی از چند ادویه و طعم‌دهنده پودری مناسب این غذا است که عطر و طعمی متفاوت به ماکارونی می‌بخشد. نوع ادویه‌هایی که در این غذا به کار می‌روند، بسته به روش پخت آن متفاوت است.

برای مثال در پخت ماکارونی با انواع گوشت برای کاهش بوی زهم گوشت باید از ادویه‌های معطر نیز استفاده کرد، در حالی که ماکارونی سبزیجات بیشتر به ادویه‌های خوش ‌طعم نیاز دارند. ترکیب ادویه‌ها برای ماکارونی علاوه بر نوع و روش پخت و ترکیبات، به ذائقه مصرف‌کننده هم بستگی دارد، به عنوان مثال بیشتر افراد طعم آویشن در ماکارونی را دوست دارند؛ اما کمتر کسی از زنجبیل برای پخت این غذا استفاده می‌کند.

بهترین ترکیب ادویه‌های ماکارونی

همان‌طور که گفته شد، بسته به اینکه ماکارونی با گوشت پخته شود یا در ترکیبات آن از سبزیجات استفاده شود، نوع ادویه‌های غذا تغییر می‌کند. البته می‌توان ماکارونی را با ترکیب این دو ماده یعنی گوشت و سبزیحات هم آماده کرد که در این صورت ادویه‌ها به عنوان طعم‌دهنده جانبی و برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین ترکیب ادویه برای ماکارونی گوشت و مرغ

ادویه ماکارونی گوشت و مرغ علاوه بر طعم دادن به غذا، برای گرفتن بوی زهم گوشت نیز استفاده می‌شود. ترکیبات مختلفی برای تهیه ادویه مخصوص ماکارونی گوشت و مرغ وجود دارند که بهترین آن‌ها عبارتند از:

✅ انواع فلفل سیاه و قرمز

✅ پاپریکا

✅ پودر سیر

✅ آویشن

✅ دارچین

✅ ادویه کاری

✅ زردچوبه

✅ میخک

✅ تخم گشنیز

✅ جوز هندی

✅ نمک

✅ هل سبز

نکته: به جز انواع فلفل که حداقل ۱ قاشق چایخوری از آن‌ها باید در ادویه مخصوص ماکارونی استفاده شود، باقی ادویه‌ها به اندازه نصف قاشق چایخوری کافی است.

بهترین ادویه‌ها برای ماکارونی سبزیجات

ماکارونی سبزیحات یکی دیگر از انواع ماکارونی است که به دلیل عدم استفاده از گوشت و مرغ، نیازی به گرفتن بوی زهم آن‌ها نیست، در نتیجه برای پخت این نوع ماکارونی بیشتر از ادویه‌های طعم‌دهنده استفاده می‌شود. بهترین ترکیب ادویه‌ها برای ماکارونی سبزیجات با اندکی تغییر، مواد بالا هستند و عبارتند از:

✅ انواع فلفل سیاه و قرمز

✅ آویشن

✅ زردچوبه

✅ کاری

✅ گرد لیمو

✅ پودر گشنیز

✅ پاپریکا

✅ نمک

نکته: در ترکیبات این ادویه هم به جز آویشن، پودر گشنیز، پاپریکا و نمک که به اندازه ۱ قاشق چایخوری استفاده می‌شود، سایر ادویه‌‌ها به میزان نصف قاشق چایخوری برای این ترکیب کافی است.

طرز تهیه ادویه مخصوص ماکارونی در خانه

برخی از ادویه‌های معرفی شده در لیست بالا به صورت پودری و برخی دیگر دانه هستند و پودر کردن و آماده‌سازی آن‌ها باید در خانه انجام شود. برای مثال جوز هندی که یک نوع ادویه ماکارونی نسبتا تند است به صورت رنده شده در این غذا استفاده می‌شود. به علاوه بعضی ادویه‌های این غذای لذیذ را می‌توان به شکل‌های دیگری هم استفاده کرد. برای مثال دارچین چند سالی است که در غذاهایی مثل ماکارونی یا قیمه به صورت چوب خشک استفاده می‌شود.

به منظور تهیه ادویه مخصوص ماکارونی در خانه ابتدا باید تمام ادویه‌های گفته شده را تهیه کرد. سپس یک کاسه بزرگ برداشته و تمام ادویه‌ها را در آن مخلوط کنید. مخلوط کردن ادویه‌ها را باید تا زمانی که ادویه‌ها یکنواخت می‌شوند، ادامه پیدا کند.

بهترین زمان استفاده از ادویه در ماکارونی

یکی از مسائلی که تاثیر ادویه در یک غذا را بیشتر می‌کند، زمان استفاده از آن ادویه است. بعضی ادویه‌ها را باید اواخر پخت و زمانی که قصد کشیدن غذا را دارید به غذا اضافه کرد و بعضی دیگر را می‌توان از همان ابتدا با غذا ترکیب کرد. اما به طور کل بهترین زمان برای افزودن ادویه‌ها به ماکارونی، اواسط پخت غذا است تا ماکارونی به غذایی خوشرنگ و خوش عطر و طعم تبدیل شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.