طرز تهیه آبگوشت باقلا خوشمزه و سنتی به روش جنوبی

طرز تهیه آبگوشت باقلا

طرز تهیه آبگوشت باقلا , دستور پخت آبگوشت باقلا

آبگوشت باقلا یکی از غذاهای سنتی شهر شوشتر است که می توانیم آنرا با گوشت مرغ هم درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت باقلا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت آبگوشتی۳۰۰ گرم
لپه باقلا۲ لیوان
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
لیمو عمانی۴ عدد
دارچین، زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آبگوشت باقلا

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت باقلای خوشمزه در ابتدای کار از شب قبل لپه باقلا را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه افزوده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا سیرها را درون تابه رنده کرده و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم، سپس گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه گوشت به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

مواد را چند دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری دارچین، زردچوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه ۶ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم نیم‌پز شود. در همین حین لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کرده و درون یک لیوان آب داغ قرار می دهیم تا تلخی‌شان گرفته شود.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت نیم‌پز شد، باقلا را آبکش کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه لیمو عمانی را آبکشی می کنیم و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و باقلا به طور کامل بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت یک ساعت دیگر آبگوشت آماده است. اگر آب درون قابلمه زیاد بود، حرارت را زیاد می کنیم تا سریعتر تبخیر شود. در نهایت آبگوشت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سنگک سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.