طرز تهیه فرنی سه رنگ قالبی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی سه رنگ

طرز تهیه فرنی سه رنگ با نشاسته فرنی بستنی سه رنگ

فرنی سه رنگ از دسرهای خوشمزه و ساده ایرانی است که می توانیم آنرا به سلیقه خود با رنگ های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
شیر۴ لیوان
شکر۱ لیوان
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه فرنی سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه فرنی سه رنگ مجلسی در ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا نشاسته تا حد ممکن داخل شیر حل شود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

به دلیل اینکه اگر نشاسته خام بماند، طعم فرنی را خرب می کند، حتما باید حرارت زیر قابلمه کم باشد تا نشاسته قبل از غلیظ شدن به طور کامل بپزد. ترکیب نشاسته و شیر را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کمی غلیظ شوند.

مرحله سوم

در این مرحله خامه هم دمای محیط را اضافه کرده و هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرات کنار می گذاریم. در ادامه گلاب را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا فرنی کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فرنی را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم، یه یک قسمت وانیل، به قسمت دوم زعفران دم کرده و به قسمت آخر پودر کاکائو اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا فرنی ها به صورت یکدست رنگی شوند.

مرحله پنجم

قالب های مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مقداری فرنی زعفرانی داخل قالب ها می ریزیم و آنها را درون فریزر قرار می دهیم تا فرنی سفت شود. در ادامه قالب ها را از فریزر خارج کرده و لایه شکلاتی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

مجددا قالب‌ها را درون فریزر قرار می دهیم تا فرنی شکلاتی هم سفت شود. در نهایت قالب‌ها را از فریزر خارج کرده و لایه وانیل را اضافه می‌کنیم. در آخر قالب‌ها را به مدت حداقل ۶ ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا فرنی بستنی آماده سرو شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.