طرز تهیه پودینگ انبه خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه پودینگ انبه

طرز تهیه پودینگ انبه , دستور پخت پودینگ انبه

پودینگ انبه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ انبه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
انبه۱ عدد
 دانه چیا۳ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
شیر نارگیل½ لیوان

طرز تهیه پودینگ انبه

مرحله اول

برای تهیه پودینگ انبه مجلسی در ابتدای کار دانه چیا را مانند تخم شربتی تمیز می کنیم و می شوییم، سپس به همراه شیر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه عسل را به کاسه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که در صورتی که شیر نارگیل در دسترس نداشته باشیم می توانیم از انواع دیگر شیرهای گیاهی یا حیوانی نیز استفاده کنیم. در ادامه کاسه حاوی مواد را درون یخچال قرار می دهیم تا دانه چیا جا بیفتد.

مرحله سوم

پس از گذشت یک شب یا ۱۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، حالا باید دانه های چیا حالتی ژلاتینی به خود گرفته باشند. در صورتی که ترکیب شیر نارگیل و دانه چیا بیش از حد سفت شده بود، می توانیم کمی شیر نارگیل اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست انبه را می گیریم و هسته آن را جدا می کنیم، سپس گوشت انبه را درون میکسر می ریزیم و پوره می کنیم. در صورتی که میکسر در دسترس نداشته باشیم، می توانیم انبه را با رنده ریز رنده کنیم.

مرحله پنجم

حالا پوره انبه را به صورت مساوی درون لیوان های سرو می ریزیم، سپس روی آن را با مقداری از ترکیب شیر نارگیل و دانه چیا پر می کنیم. در صورت تمایل مقداری انبه را هم به صورت حبه ای یکسان و یک اندازه خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا انبه های خرد شده را روی دسرها قرار می دهیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم. البته برای تزیین این دسر خوشمزه می توانیم از انواع میوه های فصل نیز استفاده کنیم. در نهایت دسرها را تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.