طرز تهیه خورش غوره مسما خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه خورش غوره مسما

طرز تهیه خورش غوره بادمجان خورشت غوره مسما گیلانی طرز تهیه غوره مسما دونفره زمان ریختن غوره در خورشت خورش غوره مسما بادمجان با گوشت خورش غوره بادمجان با مرغ دونفره خورش غوره سنندج

خورش غوره مسما یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با گوشت قرمز یا مرغ درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غوره مسما در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۳ عدد
غوره بی دانه¾ لیوان
رب انار۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
بادمجان۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غوره مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش غوره مسمای مجلسی در ابتدای کار مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی تکه های مرغ می پاشیم و با دست ماساژ می دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، تکه های مرغ را به تابه اضافه می کنیم و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز ها را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا شفاف شود. در ادامه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

حالا غوره ها را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه تکه های مرغ را به قابلمه اضافه کرده و مقداری از مواد درون قابلمه را روی مرغ ها می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا به اندازه ای آب جوش اضافه می کنیم که روی سطح مرغ ها را بگیرد، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بپزد. در همین حین بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن داغ شد، بادمجان ها را اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را هم در همان تابه سرخ کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب درون قابلمه تقریبا تمام شد و خورش به روغن افتاد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه خورش را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و با بادمجان و گوجه فرنگی سرخ شده تزیی می کنیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.