طرز تهیه مافین دبل چاکلت خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه مافین دبل چاکلت

طرز تهیه مافین دبل چاکلت , دستور پخت مافین دبل چاکلت

مافین دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های محبوب کافی شاپی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین دبل چاکلت
آرد سفید۲۵۰ گرم
پودر کاکائو۳۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
روغن مایع۱۲۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی۲ قاشق غذاخوری
شکلات خرد شده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مافین دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه مافین دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو با هم ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و حدود ۳ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود، سپس روغن مایع را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

مواد را چند ثانیه دیگر مخلوط می کنیم، سپس خامه و شیر هم دمای محیط را به کاسه اضافه کرده و در حدی که مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را در دو مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که نیاز نیست مواد را بیش از حد مخلوط کنید، در حدی که یکدست شوند کافی است. در ادامه شکلات خرد شده را به کاسه اضافه کرده و در حدی که به صورت یکسان در مایه مافین پخش شود، مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه کپسول های مخصوص مافین را درون قالب قرار می دهیم و دو سوم حجم آنها را با مایه مافین پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی هر کدام از مافین ها مقداری شکلات چیپسی می ریزیم، سپس قالب ها را درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مافین ها آماده هستند و می توانیم آنها را از فر خارج کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.