طرز تهیه رب فلفل خوشمزه و بازاری به روش سنتی

طرز تهیه رب فلفل

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای رنگی قیمت رب فلفل دلمه ای رب فلفل دلمه ای نی نی سایت خرید رب فلفل رب فلفل قرمز شیرین طرز تهیه فلفل قرمز خانگی سس فلفل دلمه ای قرمز نی نی سایت

رب فلفل یکی از انواع چاشنی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که برای کسانی که به غذاهای تند علاقمند هستند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب فلفل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رب فلفل
گوجه فرنگی۳ کیلوگرم
فلفل قرمز تند۱ کیلوگرم
فلفل دلمه ای قرمز۱ کیلوگرم
شکر۱ پیمانه
سرکه۱ پیمانه
نمک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رب فلفل

مرحله اول

برای تهیه رب فلفل خوشمزه در ابتدای کار قسمت های اضافی گوجه فرنگی ها و فلفل ها را جدا می کنیم. توجه داشته باشید که به دلیل پوره شدن مواد، نیازی نیست پوست گوجه فرنگی ها را جدا کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها و فلفل ها را به خوبی می شوییم و با استفاده از مخلوط کن یا بلندر (گوشتکوب برقی)  پوره می کنیم تا بافت شان کاملا صاف و یکدست شود، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم پوره مواد شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه مواد شروع به جوشیدن کردند، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بپزند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به خوبی پختند، حرارت را کمی زیاد می کنیم و صبر می کنیم تا آب اضافی درون قابلمه به طور کامل کشیبده شود. در ادامه شکر را به همراه نمک و سرکه به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم رب خنک شود. در نهایت رب فلفل را درون ظرف های شیشه ای می ریزیم، سپس کمی روغن زیتون روی ظرف ها ریخته و درب شان را می بندیم.

مرحله ششم

در آخر شیشه های حاوی رب فلفل را درون یخچال قرار می دهیم. توجه داشته باشید که طعم این سس بسیار تند و آتشین است و به همین دلیل بهتر است  در هر بار استفاده بیش از نصف قاشق به غذای خود اضافه نکنید.

مرحله هفتم

نکته دیگر اینکه کسانی که دوست دارند این سس را با طعمی متعادل تر بپزند، می توانند مقدار گوجه فرنگی را کمی بیشتر کنند. مثلا برای مقدار مواد بالا از ۴ تا ۵ کیلوگرم گوجه فرنگی استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 30 آذر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش مجلسی با طعم فوق العاده

طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش مجلسی با طعم فوق العاده

طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش مربای پوست لیمو ترش یکی از انواع مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه ترشی انبه ساده با روغن زیتون به روش سنتی پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه ساده با روغن زیتون به روش سنتی پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه ترشی انبه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب جنوب کشورمان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه و مجلسی با رنگ های قرمز و زرد

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه و مجلسی با رنگ های قرمز و زرد

طرز تهیه مربا سیب مربای سیب یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که می توانید از آن علاوه بر صبحانه یا عصرانه برای تزیین شیرینی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.