طرز تهیه نان خامه ای کراکولین خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین , دستور پخت نان خامه ای کراکولین

نان خامه ای کراکولین یکی از انواع نان های خوشمزه و مخصوص شیرینی پزی است که یکی از شیرینی های پرطرفدار می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان خامه ای کراکولین در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان خامه ای کراکولین
آرد۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد درشت
پودر قند۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ لیوان
آب۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
مواد لازم برای روی نان
کره۵۰ گرم
شکر قهوه ای۵۰ گرم
آرد۵۰ گرم

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین

مرحله اول

برای تهیه نان خامه کراکولین به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا کاملا نرم شود، سپس به همراه شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود، سپس خمیر به دست آمده را بین دو کیسه فریزر به ضخامت ۱ میلی متر با وردنه باز می کنیم و با کاتر گرد قالب می زنیم.

مرحله سوم

حالا خمیرهای کاتر زده شده را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر نان خامه ای می رویم، برای این منظور فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

حالا آب، روغن مایع ،نمک و پودر قند را درون یک قابلمه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم این مخلوط به نقطه جوش برسد. در ادامه آرد را یکباره به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود، سپس خمیر را به مدت ۵ دقیقه داغ می زنیم. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. حالا وانیل را با تخم مرغ آخر می‌ افزاییم.

مرحله هفتم

زمانی که خمیری یکدست و بسیار چسبنده حاصل شد، آنرا درون قیف با سر ماسوره ساده مصرف می ریزیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس خمیر را با حفظ فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه خمیرهای کاتر زده شده را روی خمیرهای پایپ شده درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم نان خامه ای ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان بدون باز کردن درب فر حرارت را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کاهش داده، سپس اجازه می دهیم نان خامه ای ها مدت ۷ الی ۸ دقیقه دیگر درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان خامه ای ها کاملا خنک شوند. حالا قسمت زیر نان خامه ای ها را کمی برش زده، سپس با خامه قنادی پر می کنیم و درون یخچال استراحت می دهیم. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 20 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.