طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه و خانگی مثل قنادی با پیمانه

طرز تهیه نان خامه ای

طرز تهیه نون خامه ای , نان خامه ای بدون فر , نون خامه ای با پیمانه , xvc jidi khk ohli hd

نان خامه ای یکی از شیرینی های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که پر مصرف ترین شیرینی خامه ای هم محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : آموزش طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه و مخصوص مثل بیرون

مواد لازم برای ۲۰ نون خامه ای بزرگ
آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
آب۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودریک چهارم قاشق چایخوری
خامه قنادی۳۰۰ گرم

دستور پخت نون خامه ای

مرحله اول

برای تهیه نون خامه ای بازاری ابتدا کره را به همراه شکر و آب داخل یک قابلمه مناسب و جادار می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، در حین جوش آمدن آب مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و شکر به طور کامل حل شود، پس از اینکه آب جوش امد حرارت را کم می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه حرارت را ملایم کردیم تمام آرد را به قابلمه اضافه می کنیم و در حد ۲ تا  ۳ دقیقه خمیر را روی حرارت ملایم مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد. اگر روی حرارت زیاد خمیر را مخلوط کنید احتمال ترک خوردن شیرینی ها پس از پخت زیاد می شود.

مرحله سوم

پس از ۳ دقیقه که خمیر را روی حرارت ملایم هم زدیم آنرا به یک ظرف دیگر منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا خمیر ولرم شود. پس از اینکه خمیر ولرم شد تخم مرغ ها را یک به یک با روشی که در ادامه توضیح داده می شود، به خمیر اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خامه ای مجلسی و خوشمزه به روش بازاری

مرحله چهارم

هر تخم مرغ را که به خمیر اضافه کردیم حدود یک دقیقه خمیر را با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کاملا با خمیر یکدست شود و خمیر حالت تکه تکه نداشته باشد. پس از اینکه همه تخم مرغ را به خمیر اضافه کردیم، بکینگ پودر و وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

فقط در حدی که بکینگ پودر و وانیل مخلوط شوند مایه شیرینی را مخلوط می کنیم، سپس آنرا داخل قیف می ریزیم. برای شکل دادن شیرینی به صورت بازاری باید روی قیف باید یک ماسوله ساده ۲ سانتی متری یا اینکه ماسوله شکوفه ای بزرگ نصب کنیم.

مرحله ششم

فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود سپس داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن می کنیم. حالا باید مایه شیرینی را به صورت یک دست و با فاصله روی کاغذ روغنی قیف بزنیم. اندازه نون خامه ای به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله هفتم

حالا باید سینی فر را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهیم تا زیر نون ها رنگ بگیرد، پس از گذشت ۳۰ دقیقه گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی شود. حالا سنی فر را خارج می کنیم و صبر می کنیم تا نان ها خنک شوند.

مرحله هشتم

خامه قنادی را با همزن خوب می زنیم تا حجیم شود و پف کند، سپس خامه را داخل قیف می ریزیم و یک ماسوله بلند روی قیف نصب می کنیم. ماسوله را از کف نان ها وارد نان می کنیم و آنرا پر از خامه می کنیم. برای تزیین نان خامه ای هم می توانید از پودر پسته، شکلات ذوب شده و  .. استفاده کنید.

نکات پخت نون خامه ای

نان خامه ای بدون فر

ابتدا یک قابلمه مناسب با شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و یک دم کنی هم روی درب قابلمه قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه یک سینی مناسب و کوچکتر از قطر قابلمه را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

حالا مایه شیرینی را داخل قیف می ریزیم و به ردیف با کمی فاصله کنار هم داخل سینی قیف می زنیم. پس از اینکه قابلمه به خوبی گرم شد سینی را به مدت ۳۰ دقیقه داخل قابلمه قرار می دهیم و دم کنی را روی درب قابلمه قرار می دهیم.

پس از اینکه شیرینی ها به خوبی پف کردند و رنگ گرفتند حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم، اما درب قابلمه را باز نمی کنیم. صبر می کنیم تا قابلمه کمی خنک شود سپس درب انرا باز می کنیم و شیرینی ها را با خامه فرم گرفته پر می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 7 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/tatlitaste

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.