طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ , دستور پخت ژولین مرغ و قارچ

ژولین مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فوری است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
کره۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
قارچ۱ بسته
فیله مرغ۳۰۰ گرم
شیر۱ فنجان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و برگ بوبه مقدار کافی

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه ژولین مرغ و قارچ خوشمزه در ابتدای کار فیله مرع را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می‌ دهیم فیله مرغ کاملا مغز پخت شود. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و روی حرارت متوسط قرار می‌ دهیم تا سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله سوم

زمانی که فیله مرغ کاملا پخته شد، آنرا ریش ریش کرده و کنار می گذاریم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای نازک و خرد می کنیم. حالا پیاز خرد شده را درون یک تابه حاوی روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس قارچ را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ نرم و سرخ شود. حالا یک قاشق از کره را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا حرارت را بسیار کم کرده و اجازه می دهیم مواد قارچی غلیظ شود. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کره باقی مانده درون یک کاسه مناسب ریخته و پوره می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پنیر پیتزا به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا پنیر پیتزا ذوب شود. حالا مقداری از پوره سیب زمینی درون ظرف های مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا یک لایه از مواد مرغ و قارچ روی پوره سیب زمینی ریخته و روی آنرا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس ظرف ها را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم پنیر پیتزا گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.