طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز , دستور پخت چیز کیک اسنیکرز

چیز کیک اسنیکرز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر خاورمیانه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک
پودر کیک شکلاتی آماده۱ بسته
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع¾ لیوان
شیر۱ لیوان
مواد لازم چیز کیک اسنیکرز
پنیر خامه ای۳۵۰ گرم
خامه صبحانه۴۰۰ گرم
پودر کارامل۱ بسته
شیر سرد½ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
بادام زمینی بو دادهبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک اسنیکرز خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا از لختگی خارج شوند.

مرحله دوم

حالا روغن مایع و شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس پودر کیک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله سوم

در ادامه درون قالب کمربندی را کاملا با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله چهارم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند و کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم چیز کیک می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای و خامه صبحانه را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس پودر کارامل را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. در ادامه شیر سرد را به همراه ژلاتین مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شوند.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم مخلوط شیر و ژلاتین کاملا خنک شود، سپس به کاسه حاوی مایه پنیری اضافه می کنیم. حالا مجددا کرم پنیری را هم می زنیم تا یکدست و یکنواخت شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را چک می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد سطح آنرا با شیر مرطوب کرده و کرم چیز کیک را روی آن می ریزیم و با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم چیز کیک سفت شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس توفی می رویم، برای منظور شکر قهوه ای را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهیم تا شکر کاملا ذوب شود. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد.

مرحله دهم

زمانی که شکر کاملا ذوب شد، کره را به آن اضافه کرده و پس از ذوب شدن کره خامه صبحانه را می‌ افزاییم و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا سس توفی کاملا ترکیب و یکدست شود. زمانی که سس غلیظ شد تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله یازدهم

در ادامه بادام زمینی بو داده شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. سپس زمانی که سس توفی کاملا خنک شد، آنرا به صورت پخش روی کرم چیز کیک ریخته و مجددا قالب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 30 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.