طرز تهیه کیک هویج انگلیسی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک هویج انگلیسی

طرز تهیه کیک هویج انگلیسی , دستور پخت کیک هویج انگلیسی

کیک هویج انگلیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج انگلیسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج انگلیسی
آرد۲ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
هویچ۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و ¼ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مغز گردو½ لیوان
مواد لازم کرم پنیری
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات سفید۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک هویج انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج انگلیسی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر، پودر هل و پودر دارچین درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند.

مرحله سوم

در ادامه شکر را به کاسه اضافه کرده، سپس به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. حالا هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع و هویج رنده شده را به کاسه اضافه کرده، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مواد خشک را به همراه گردو خرد شده به تناوب به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و روی کاغذ روغنی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرجله ششم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. حالا به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا خامه را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مرتب هم می زنیم تا کناره های آن حباب های ریز ایجاد شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات سفید را به آن می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا کرم پنیری را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات با حرارت ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کرم پنیری خنک شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی و خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک را از قالب خارج کرده و مایه کرم پنیری را روی آن می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.