طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن

طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن , دستور پخت کیک هویج و گردو بدون فر و همزن برقی

کیک هویج بدون فر و همزن یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج بدون فر و همزن
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان
آرد۲ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
هویج رنده شده۱ لیوان
مغز گردو½ لیوان

طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج بدون فر و همزن خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی تا زمانی که مخلوط آن سفید رنگ و کش دار شود هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه روغن مایع به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد، پودر دارچین، پودر هل و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه هویج رنده شده و گردو خرد شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا مایه کیک را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس روی حرارت متوسط شعله پخش کن گذاشته و یک قابلمه مناسب روی آن قرار می دهیم. حالا درب قابلمه را با دم کنی بسته اجازه می دهیم قابلمه گرم شود.

مرحله پنجم

حالا مقداری آب درون قابلمه ریخته و یک رینگ در مرکز قابلمه قرار می دهیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را روی رینگ درون قابلمه گذاشته و درب آنرا می بندیم، سپس حرارت را بسیار ملایم می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت درون قابلمه بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه خلال پسته و پودر گردو تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 22 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان وان خوشمزه و ساده برای صبحانه به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان وان خوشمزه و ساده برای صبحانه به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان وان نان وان یکی از انواع نان های حجیم و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی خوشمزه و مخصوص امریکایی

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی خوشمزه و مخصوص امریکایی

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی ووپی پای یکی از تنقلات محبوب آمریکائی است که به شکل مینی ساندویچ ، از دو کیک گرد و لطیف که به اندازه ی کف دست تشکیل …

طرز تهیه بسبوسه شیر خشک خوشمزه به روش عربی

طرز تهیه بسبوسه شیر خشک خوشمزه به روش عربی

طرز تهیه بسبوسه شیر خشک بسبوسه شیر خشک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مخصوص عربی است که با آرد سمولینا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.