طرز تهیه کیک ونیزی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک ونیزی

طرز تهیه کیک ونیزی , دستور پخت کیک ونیزی

کیک ونیزی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ونیزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ونیزی
شیر۱ پیمانه
سرکه۲ قاشق غذاخوری
کره۱۳۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
جوش شیرین½ قاشق مرباخوری
نمک۱ پنس
موز۱ پیمانه
شکلات چیپسی نسوزبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک ونیزی

مرحله اول

برای تهیه کیک ونیزی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره خامه ای و روشن شود.

مرحله سوم

در بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا کره به خوبی هم زده شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل دانه به دانه به اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید دورگیری را فراموش نکنید تا بوی نامطبوع تخم مرغ کاملا از بین برود. در ادامه شیر و سرکه را درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم استراحت کند تا شیر بریده بریده شود.

مرحله پنجم

حالا موز را به صورت نگینی خورد کرده و به همراه مقداری شکلات چیپسی به کاسه حاوی باتر میلک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. آرد را به همراه بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مخلوطه شیر و موز را به همراه مواد خشک به تناوب به کاسه حاوی مایه اولیه کیک اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم با بافت مایه کیک کاملا یکدست شده و گلوله های آرد باز شوند.

مرحله هفتم

حالات درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آن فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایع کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.