طرز تهیه کیک برزیلی خوشمزه و مخصوص به روش شکلاتی

طرز تهیه کیک برزیلی

طرز تهیه کیک برزیلی , دستور پخت کیک برزیلی شکلاتی

کیک برزیلی، یک کیک خیس است که روی آن را با موس کاور می کنند. این کیک نیاز به تزیین زیادی ندارد و به دلیل رطوبت و خیسی که دارد، طعم متفاوتی ایجاد می کند. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. این کیک طعم خوب قهوه و نسکافه را به همراه پودر کاکائو دارد و یک کیک شکلاتی خیس محسوب می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برزیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک برزیلی
تخم مرغ۳ عدد
پودر شکرنصف لیوان
آردنصف لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
وانیل۱ بسته
پودر پکینگ پودر۱ بسته
مواد لازم برای خیس کردن کیک
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق چای خوری
قهوه گرانول یا نسکافه۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای موس
خام مایع۲ قوطی معادل ۴۰۰ میلی لیتر
پودر شکر۱ قاشق غذا خوری
مخلوط شکلات تیره و شیری۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک برزیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه شکلاتی به روش برزیلی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. تخم مرغ و شکر را درون آن می ریزیم و با همزن می زنیم تا کف کند و سفید شود. در این کیک نیازی به جدا کردن سفیده و زرده نیست.

مرحله دوم

وقتی مخلوط تخم مرغ و شکر را خوب با همزن مخلوط کردیم، آرد و بکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو و وانیل را با هم مخلوط کرده و روی مواد الک می کنیم. با کمک لیسک مواد را به آرامی مخلوط می کنیم. وقتی مواد کامل یکدست شد،

مرحله سوم

یک قالب دایره ای به قطر ۲۰ سانتی متر را برداشته و با کاغذ روغنی کف آن را می پوشانیم. سپس مواد را درون قالب می ریزیم و در فری که با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، قرار می دهیم و می گذاریم بپزد.

مرحله چهارم

بعد از حدود نیم ساعت مرتب چک می کنیم تا وقتی که پخته شود. سپس از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. برای خیس کردن کیک، یک قابلمه برداشته و شیر را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

سپس نشکافه و پودر کاکائو را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی در شیر حل شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. کیک که خنک شد از قالب جدا کرده و درون یک بشقاب قرار می دهیم.

مرحله ششم

با کمک خلال دندان روی کیک را سوراخ هایی ایجاد می کنیم. سپس مخلوط شیر را که آماده کردیم، روی کیک می ریزیم تا کیک مرطوب شود. برای درست کردن موس، خامه صبحانه و پودر شکر را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هفتم

وقتی که تقریبا فرم گرفت دیگر نمی زنیم چون ممکن است دوباره روان شود. کرم اماده شده را درون یخچال می گذاریم تا خنک شود. شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم. سپس وقتی کامل ذوب شد از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

سپس کنار می گذاریم تا سرد شود. و به مواد کرم اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا یکدست شود. کرم را خیلی با احتیاط روی کیک می ریزیم و با سلیقه تزیین می کنیم. یک شب تا صبح می گذاریم درون یخچال استراحت کند. سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.