طرز تهیه کیک کرم موکا خوشمره و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک کرم موکا

طرز تهیه کیک کرم موکا برای روی کیک

کیک کرم موکا یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که از نظر ظاهر شباهت زیادی به شیرینی ناپلئونی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرم موکا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کرم موکا
شیر۵۰۰ میلی لیتر
عصاره وانیل۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۵ عدد
شکر۱۳۵ گرم
آرد ذرت۴۰ گرم
کره۶۰ گرم
خامه قنادی۳۰۰ گرم
خمیر هزارلا۱ بسته

طرز تهیه کیک کرم موکا

مرحله اول

برای تهیه کیک کرم موکا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به خوبی گرم شود. حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و یک لایه خمیر روی آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا قالب مورد نظرمان را روی خمیر به صورت برعکس گذاشته و خمیر را به اندازه قالب برش می زنیم، سپس لایه های دیگر خمیر را با وردنه کاملا صاف می کنیم و همچنین هم اندازه خمیر قبلی برش می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه یک لایه خمیر درون ظرف گذاشته و روی سطح آنرا با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم. حالا روی خمیر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و یک جسم سنگین روی آن قرار می دهیم تا هنگام پختن خمیر پف نکند.

مرحله چهارم

در این مرحله ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده، سپس کاغذ روغنی و جسم را از روی آن بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا مجددا ظرف را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون فر بماند تا روی خمیر طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در ادامه این کار را با ۲ لایه خمیر دیگر انجام می دهیم تا کاملا پخته شوند. حالا اضافه های خمیر را درون فر گذاشته تا کاملا پخته و برشته شوند، سپس از فر خارج کرده و پس از خنک شدن خرد می کنیم و برای تزیین کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله به سراغ درست کردن کرم می رویم، برای این منظور زرده تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا آرد ذرت را درون کاسه روی مواد الک کرده و مجددا هم می زنیم تا هیچ گلوله ای از آرد باقی نماند. در ادامه شیر و عصاره وانیل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم مخلوط شیر در حدی که نجوشد گرم شود. حالا مخلوط شیر را کم کم به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس تمام مواد را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دهم

حالا مایه کرم را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شده و غلظت آن به فرنی نزدیک شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کره را به آن اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا کره درون مایه ذوب شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم کرم خنک شده و دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود، سپس روی قابلمه را با کیسه فریزر می پوشانیم و آنرا به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه کرم کاملاً خنک شود.

مرحله دوازدهم

در ادامه خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. حالا خامه را تا درست کردن کیک درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت ۲ ساعت یک لایه خمیر درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم سپس یک قاشق از خامه فرم گرفته روی خمیر ریخته و کاملا پخش می کنیم. حالا مقداری از کرم روی خمیر ریخته و به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله روی لایه آخر را با مقدار زیادی خامه قنادی می پوشانیم، سپس روی آن خرده خمیرهای پودر شده ریخته و تزیین می کنیم. در نهایت ظرف را به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 30 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.