طرز تهیه کرم انجیر یک دسر فوق العاده شیک و خوشمزه

طرز تهیه کرم انجیر

طرز تهیه کرم انجیر , دستور پخت دسر کرم انجیر

کرم انجیر یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم انجیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شربت انجیر
انجیر۲۰ عدد
شکر۱ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب۲ قاشق سوپخوری
هل۲ عدد
مواد لازم کرم
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲٫۵ قاشق سوپخوری
شربت انجیر½ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
پسته یا گردوی خردبه مقدار کافی

طرز تهیه کرم انجیر

مرحله اول

برای تهیه کرم انجیر خوشمزه در ابتدای کار شربت انجیر را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر و هل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله دوم

حالا انجیرها را شسته و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا رطوبت آنها گرفته شده و کاملا خشک شوند. زمانی که شربت جوش آمد، انجیرها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان گلاب را به قابلمه اضافه کرده، سپس آنرا از روی حرارت بر می داریم تا شربت کاملا خنک شوند. در ادامه چند عدد از انجیرها را برای تزیین دسر جدا کرده و مابقی آنها را کاملا میکس و پوره می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نصف لیوان از شربت انجیر را برای تهیه کرم کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ درست کردن کرم می رویم، برای این منظور شیر را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مرتب هم می زنیم، سپس شربت انجیر را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به هم زدن بدون وقفه ادامه می دهیم تا کرم به غلظت فرنی رسیده و غلیظ شود.

مرحله ششم

در این مرحله خامه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا پخش شود، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به قابلمه می افزاییم. در ادامه از پوره انجیر درون لیوان های سرومان ریخته و انجیرها را به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله هفتم

حالا ورقه های انجیر را به دیواره های لیوان می چسبانیم، سپس مقداری از کرم خنک شده درون لیوان می ریزیم. در ادامه لیوان ها را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و در نهایت دسر را به همراه پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.