طرز تهیه شیرینی نازک ارمنی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی نازک ارمنی

طرز تهیه شیرینی نازک ارمنی , دستور پخت شیرینی نازک ارمنی

شیرینی نازک ارمنی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نازک ارمنی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم میانی شیرینی نازک ارمنی
شکر دانه ریز۸۰ گرم
کره سرد۳۰ گرم
آرد۶۰ گرم
مواد لازم برای خمیر شیرینی
آرد۲۳۰ گرم
شکر دانه ریز۲۰ گرم
کره سرد۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
ماست⅓ پیمانه
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی نازک ارمنی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نازک ارمنی خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور، آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده، سپس شکر را به آن می افزاییم. در ادامه کره سرد را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره را به کاسه اضافه می کنیم و با پشت چنگال با آرد مخلوط کرده تا آرد حالت منسجم و شنی پیدا کند، سپس مواد میانی را درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره را به صورت مکعبی خرد کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه آرد را به همراه کره با نوک انگشت ورز می دهیم تا آرد حالت خرده نان و شنی پیدا کند.

مرحله چهارم

حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و به کاسه حاوی آرد اضافه کرده، سپس ماست را به همراه جوش شیرین مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط ماست را به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. حالا خمیر را با نوک انگشت درون کاسه جمع می کنیم، سپس خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار قرار می دهیم، سپس خمیر را به کمک وردنه و به شکل مستطیل باز می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا کرده و با چنگال هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا برس را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و روی تمام سطح خمیر می مالیم. در ادامه مواد میانی را به صورت یکنواخت روی خمیر می ریزیم، سپس خمیر را از یک ظرف رول کرده و کمی روی آن وردنه می کشیم.

مرحله نهم

در این مرحله رول خمیر را با کاتر به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم و با برس روی خمیرها می مالیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا خمیرهای شیرینی را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه یک کاسه آب جوش طبقه زیر فر قرار داده تا باعث رطوبت شود و بافت شیرینی ها نرم و لطیف بمانند.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و زمانی که شیرینی ها خنک شدند درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.