طرز تهیه نان مانکی برد ساده و خوشمزه به روش آمریکایی

طرز تهیه نان مانکی برد

طرز تهیه نان مانکی برد , دستور پخت نان مانکی برد

نان مانکی برد یکی از انواع نان های خوشمزه آمریکایی است که شامل تکه‌ های نرم و شیرین نان با رویه‌ای از دارچین می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان مانکی برد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان مانکی برد
آرد۳٫۵ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
خمیرمایه۲٫۵ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
کره نرم۷۰ گرم
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
مواد لازم میانی نان
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پنیر سفید۵۰ گرم
سبزی معطر۵ قاشق غذاخوری
مغز گردو (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه نان مانکی برد

مرحله اول

برای تهیه نان مانکی برد خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را پوشانده و اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. در ادامه خمیر مایه به عمل آمده را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک کرده، سپس ۳ پیمانه از مقدار آرد را یکجا به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا ۲۰ گرم از کره نرم شده را به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا به خورد خمیر برود.

مرحله پنجم

در ادامه آرد باقی مانده را کم کم به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. حالا روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم و در یک جای گرم می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه استراحت تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور در صورت تمایل مغز گردو را آسیاب می کنیم تا پودر شود.

مرحله هفتم

حالا سبزی معطر (نعنا و مرزه) را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه پنیر سفید درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیرها یکدست شود.

مرحه هشتم

در این مرحله پودر گردو را به همراه سبزی معطر درون کاسه حاوی مخلوط پنیر اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از کاسه خارج کرده و سطح کار می گذاریم.

مرحله نهم

از خمیر چانه هایی به اندازه یک گردو بزرگ جدا می کنیم، سپس ۱ قاشق مرباخوری از مواد میانی در مرکز آن می گذاریم. در ادامه مجددا خمیر را چانه کرده و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دهم

در این مرحله باقی مانده کره را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه درون یک قالب میان تهی را با مقداری کره چرب می کنیم و چانه ها را یکی یکی درون کره فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا چانه های خمیر را درون قالب کنار هم می چینیم و روی هر لایه مقداری پنیر پارمزان می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا چانه ها تمام شوند، سپس روی قالب را پوشانده و مجددا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله دوازدهم

در این هنگام فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و پس از ۵ دقیقه استراحت نان را از قالب جدا می کنیم. در ادامه نان را با مقداری کره آب شده رومال می کنیم و اجازه می دهیم نان استراحت کند تا کره به خورد آن برود.

مرحله چهاردهم

در صورت تمایل زمانی که نان داغ است مقداری پنیر پارمزان به صورت پخش روی نان ریخته و اجازه دهید نان خنک شود. پس از اینکه نان خنک شد، آنرا به اندازه و فرم دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.