طرز تهیه نان دینر رول خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه نان دینر رول

طرز تهیه نان دینر رول , دستور پخت نان دینر رول

نان دینر رول یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که با طعم ها و ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان دینر رول در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان دینر رول
آرد سفید۳۶۰ گرم
آب۲۱۰ گرم
مخمر فوری۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۳۲ گرم
کره ذوب شده۴۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان دینر رول

مرحله اول

برای تهیه نان دینر رول خوشمزه در ابتدای کار مخمر فوری را به همراه آب هم دمای محیط، نمک و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با هم ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد، کره ذوب شده خنک را به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به خوبی ورز می دهیم، سپس یک کاسه مناسب را با کمی روغن چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در فضای محیط استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، هوای اضافی آنرا می گیریم، سپس روی سطح کار را آردپاشی کرده و خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم. در ادامه خمیر را به کمک وردنه به صورت مستطیلی با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با استفاده از یک چاقو خمیر را به ۱۲ مستطیل کوچک تبدیل می کنیم. در ادامه هر تکه خمیر را رول می کنیم و درون سینی فر در کنار هم می چینیم، سپس روی سینی را سلفون می کشیم و اجازه می دهیم خمیر ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کند.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. پس از اینکه خمیر حجیم شد، روی آنرا با تخم مرغ رومال می کنیم، سپس قالب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان زعفرانی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان زعفرانی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان زعفرانی نان زعفرانی یکی از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. نان زعفرانی معمولا به عنوان صبحانه یا …

طرز تهیه کلوچه برنجی شیرازی خوشمزه و مخصوص بازاری

طرز تهیه کلوچه برنجی شیرازی خوشمزه و مخصوص بازاری

طرز تهیه کلوچه برنجی شیرازی کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به …

طرز تهیه کلوچه پرتقالی ساده و خوشمزه با عطر عالی

طرز تهیه کلوچه پرتقالی ساده و خوشمزه با عطر عالی

طرز تهیه کلوچه پرتقالی کلوچه پرتقالی یکی از انواع کلوچه های خوش عطر و ساده بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.