طرز تهیه پاناکوتا ژله بستنی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پاناکوتا ژله بستنی

طرز تهیه پاناکوتا ژله بستنی , دستور ژله بستنی با پاناکوتا

پاناکوتا ژله بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که با مواد و دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا ژله بستنی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا ژله بستنی
ژله پرتقال۱ بسته
بستنی وانیلی۵۰ گرم
شیر۲٫۵ پیمانه
شکر۶ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
آب جوش۱٫۵ لیوان + ¼ پیمانه

طرز تهیه پاناکوتا ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا ژله بستنی خوشمزه در ابتدای کار از ۱ ساعت قبل بستنی را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه ژله را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گذاشته و بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. زمانی که ژله کاملا شفاف شد آنرا از روی کتری برداشته، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه بستنی و ژله به دمای محیط رسیدند، بستنی را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایع ژله بستنی را به قالب اضافه کرده و درون یخچال می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم ژله بستنی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا نیم بند شود، سپس شیر و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم ذرات شکر درون شیر حل شود. در همین حین ژلاتین را با یک چهارم آب جوش باقی مانده مخلوط کرده و بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شود. زمانی که ذرات شکر درون شیر حل شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط شیر با دمای محیط هماهنگ شود. زمانی که مخلوط شیر به دمای محیط رسید، خامه را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن باز شود.

مرحله هفتم

در ادامه خامه را به مخلوط شیر اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط شیر را روی ژله بستنی نیم بند می ریزیم و مجددا قالب را به یخچال بر می گردانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم پاناکوتا به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و پاناکوتا را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.