طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی ساده به روش کافه ای

طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی

طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی , دستور پخت بیسکویت چای ایتالیایی

بیسکویت چای ایتالیایی یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه کشور ایتالیا است که بین آن از مارمالادهای مختلفی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت چای ایتالیایی
آرد سفید۳۴۰ گرم
پودر کاستارد۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۱۳۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد متوسط
نمک۱ پنس
بکینگ پودر۲ و ¼ قاشق چایخوری
وانیل یا رنده پوست پرتقالبه مقدار کافی
مارمالاد یا شکلات صبحانهبه مقدار کافی

طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت چای ایتالیایی به روش مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را درون الک می ریزیم و درون یک کاسه مناسب الک کرده، سپس کره را به کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کره خامه ای و کرم رنگ شود.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ و وانیل را به کاسه می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها باز شده و با کره مخلوط شوند. در ادامه ۵۰ گرم از آرد دستور را جدا می کنیم، سپس مابقی آنرا با بکینگ پودر و پودر کاستارد مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه حاوی کره اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در صورتی که مجددا خمیر چسبنده بود آرد باقی مانده را کم کم به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را درون یک نایلون فریزر قرار داده، سپس کمی پهن می کنیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده، سپس بین دو کیسه فریزر به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم و با قالب دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید این نوع بیسکویت به دو لایه خمیر نیاز دارد، به این خاطر یک لایه را با مهر دلخواه طرح عمیق می زنیم، سپس میان آنرا با لوله خورکار سوراخ می کنیم و لایه دیگر را با قالب ساده کاتر می زنیم.

مرحله هشتم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های قالب زده را با فاصله از هم درون آن می چینیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه یکی از بیسکویت ها را تست می کنیم، در صورتی که مغز آنها کاملا پخته بود، سینی را از فر خارج می کنیم. در ادامه بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله دهم

پس از خنک شدن بیسکویت ها، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری مارمالاد دلخواه یا شکلات صبحانه روی یکی از لایه های ساده بیسکویت می ریزیم و لایه طرح دار را روی آن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا بیسکویت ها با هم جفت شده و تمام شوند. در نهایت بیسکویت های چای ایتالیایی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.