طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

کوکی شکلاتی بدون فر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خانگی است که معمولا با قهوه و چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای کوکی شکلاتی بدون فر
شکر½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی بدون فر خانگی در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده، سپس هم می زنیم تا مایه ترکیب و یکدست شود. در ادامه بکینگ پودر را به همراه پودر کاکائو به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ شکلاتی شود.

مرحله سوم

در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. پس از الک کردن آرد آنرا کنترل شده به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و چسبنده حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید بافت این نوع شیرینی چسبناک است از افزودن بیش از حد آرد خودداری کنید. توصیه می شود خمیر شیرینی را بیش از حد ورز ندهید تا به روغن بیفتد. در ادامه درون تابه رژیمی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با دست چرب مقداری از خمیر شیرینی بر می داریم و در دست به صورت گرد فرم می دهیم. در ادامه روی خمیر را با چنگال به صورت دلخواه طرح می زنیم، سپس با فاصله از هم درون تابه رژیمی می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس تابه را روی آن می گذاریم. حالا درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا به طور کامل پخته شوند.

مرحله هفتم

برای تهیه این نوع کوکی درون فر، فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود و بعد از آن سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کوکی های فرم داده شده را با فاصله روی آن می چینیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در صورت پخت در تابه پس از گذشت ۳۰ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم و درب آن را باز می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند، سپس آن ها را از تابه جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت به دلخواه کوکی ها را همراه با چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 30 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.