طرز تهیه کوکی دبل چاکلت خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت , دستور پخت کوکی دبل چاکلت شف طیبه

کوکی دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های کافی شاپ محبوب در سراسر جهان است که معمولا به همراه کافی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی دبل چاکلت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی دبل چاکلت
کره۶۰ گرم
پودر کاکائو۱٫۵ قاشق غذاخوری
شکلات سیاه۴۵ گرم
شکر½  لیوان
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
آرد شیرینی۱ لیوان سرخالی
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کوکی دبل چاکلت خوشمزه به روش کافه ای در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه شکر، وانیل، بکینگ پودر و آرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله شکلات سیاه را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار داده و به آرامی هم می زنیم تا ترکیب شکلات به طور کامل حل شده و روان شود.

مرحله سوم

حالا ترکیب شکلات را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب شکلات خنک شده را به کاسه اضافه کرده و در حدی که با دیگر ترکیب شود، مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را کم کم اضافه کرده و با قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد.

مرحله پنجم

حالا مغز گردو را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست درون مایه کوکی پخش شود. در ادامه خمیر را درون یک لایه نایلون قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را با گف دست تخت کرده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند، سپس کوکی ها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 12 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.