طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکدار شیک خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکدار

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترکدار خوشمزه لاکچری

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ می شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی شکلاتی ترکدار نیز یکی از این نوع است که روی آن بعد از پخت ترک می خورد و شکل زیبا و خاصی به کوکی می دهد.

مواد لازم کوکی شکلاتی ترکدار
آرد۱۵۰ گرم
پودر کاکائو۶۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
نمک۱ پینچ
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
کره یا روغن جامد۶۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری

دستور پخت کوکی شکلاتی ترکدار

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی ترک دار خوشمزه ابتدا یک کاسه بر می داریم. آرد و پودر کاکائو و پودر قند و بکینگ پودر و نمک را با هم الک می کنیم. سپس با هم مخلوط کرده و روغن یا کره را به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با لیسک آن را مخلوط می کنیم. تخم مرغ و وانیل را در یک کاسه با هم مخلوط کرده تا اط لختگی خارج شود. سپس آرد و روغن را به تخم مرغ اضافه می کنیم. سپس با نوک انگشت آن را ورز می دهیم. تا خمیر لطیفی بدست آید.

مرحله سوم

خمیر را درون یک نایلون فریزری قرار یم دهیم و یک ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. بعد از این که استراحت کرد، از خمیر گلوله هایی به اندازه فندق جدا کرده و داخل پودر قند می غلتانیم. کف سینی فر، کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی کاغذ روغنی را چرب کرده و شیرینی ها را با فاصله روی سینی فر می چینیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از قبل گرم می کنیم. سپس سینی فر را درون فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد ۱۲ دقیقه می گذاریم تا بپزد. سپس سینی فر را خارج کرده و می گذاریم تا سرد شود. شیرینی ها را از سینی جدا کرده و روی توری می گذاریم تا کامل خنک شود. سپس با چای یا قهوه سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.