طرز تهیه کیک زنجبیلی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک زنجبیلی

طرز تهیه کیک زنجبیلی با ماست طرز تهیه کیک زنجبیلی و گردو طرز تهیه کیک با زنجبیل تازه طرز تهیه کیک زنجبیلی بدون فر طرز تهیه کیک زنجبیلی با قهوه طرز تهیه کیک زنجبیلی آپارات

کیک زنجبیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک زنجبیلی
تخم مرغ۴ عدد
نمک۱ پنس
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر ولرم½ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه۱ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ پیمانه

طرز تهیه کیک زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک زنجبیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را از سفیده های آن جدا می کنیم و درون دو کاسه مجزا می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس نمک را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ می افزاییم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا به خوبی کف کند.

مرحله سوم

در این مرحله در حین هم زدن باقی مانده شکر را در ۳ مرحله به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده و ابری شود. در ادامه زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر ولرم را به همراه پودر دارچین و پودر زنجبیل به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده، سپس با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه حاوی مایه کیک اضافه می کنیم، سپس با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مجددا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب کیک را با روغن جداکننده چرب می کنیم. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم.

مرحله نهم

اگر مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و روی توری قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت مقداری پودر قند درون الک می ریزیم، سپس روی کیک الک می کنیم و به همراه شکلات و چوب دارچین تزیین می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.