طرز تهیه بستنی شیر شکلات ساده و خوشمزه با قابلمه

طرز تهیه بستنی شیر شکلات

طرز تهیه بستنی شیر شکلات , دستور پخت بستنی شیر شکلات قابلمه ای

بستنی شیر شکلات یکی از انواع بستنی های ساده خانگی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی شیر شکلات در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی شیر شکلات
شیر۱٫۵ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری پر
شکر⅓ لیوان
شکلات تخته ای⅓ لیوان
خامه۲۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی شیر شکلات

مرحله اول

برای تهیه بستنی شیر شکلات خوشمزه و خانگی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل درون شیر حل شد، نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هر چند لحظه یک بار مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مواد به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسد.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه بستنی به غلظت مناسب رسید، شکلات تخته ای را به قابلمه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را هم می زنیم تا شکر به طور کامل درون مایه بستنی ذوب شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ قاشق از مایه بستنی را به خامه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای مایه بستنی شود، سپس خامه را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا درون قالب های مخصوص بستنی چوب بستنی قرار داده و مایه بستنی را درون قالب ها می ریزیم. در صورتی که قالب بستنی در دسترس نداشته باشیم، می توانیم از لیوان یک بار مصرف به عنوان قالب استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب های بستنی را درون فریزر قرار می دهیم و اجازه می دهیم بستنی ها به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر بمانند تا آماده شوند. در نهایت بستنی ها را از فریزر خارج کرده و پس از خارج کرده از قالب ها، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 3 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.