طرز تهیه کیک سیب مغزدار خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب مغزدار

طرز تهیه کیک سیب مغزدار , دستور پخت کیک سیب مغزدار

کیک سیب مغزدار یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب مغزدار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب مغزدار
شکر۱ لیوان
آرد۳ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن½ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
سیب۱ عدد
مواد میانی کیک
سیب۲ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده½ لیوان

طرز تهیه کیک سیب مغزدار

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب مغزدار ابتدا مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور سیب ها را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر، پودر دارچین و گردوی خرد شده را اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کره سرد چرب می کنیم و مقداری آرد درون قالب می پاشیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب بیرون بریزد.

مرحله سوم

برای تهیه مایه کیک ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با درو تند همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کرم رنگ شود، سپس شیر و روغن را به ترتیب به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا هر کدام را به مدت چند ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه پودر دارچین و بکینگ پودر با هم ترکیب کرده، سپس درون الک می ریزیم و کم کم روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود، سپس سیب را پوست گرفته و رنده می کنیم. در ادامه سیب رنده شده را به مایه کیک اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا به صورت یکدست درون مایه کیک پخش شود.

مرحله ششم

حالا نصف مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس مواد میانی را روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه باقیمانده مایه کیک را روی مواد میانی ریخته، سپس قالب را به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.