طرز تهیه شیرینی پاشا پسته خوشمزه و ساده به روش عربی

طرز تهیه شیرینی پاشا پسته

طرز تهیه شیرینی پاشا پسته , دستور پخت شیرینی پاشا پسته

شیرینی پاشا پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده خاورمیانه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پاشا پسته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پاشا پسته
آرد سمولینا۸۰ گرم
پسته۲۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر قند۵۰ گرم
شیر عسلی۱۰۰ گرم
مواد لازم شربت
آب۱۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبزچند قطره

طرز تهیه شیرینی پاشا پسته

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پاشا پسته در ابتدای کار شربت شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، رنگ خوراکی سبز را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شربت شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه شربت ۳۰ ثانیه جوشید، حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم تا شربت داغ بماند.

مرحله سوم

برای تهیه مایه شیرینی ابتدا پسته را به طور کامل پودر می کنیم، سپس با پودر قند مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سمولینا را به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم مایه شیرینی را هم می زنیم. در آخر پودر هل را اضافه کرده و به خورد مواد می دهیم.

مرحله پنجم

حالا شربت را به صورت داغ به قابلمه اضافه کرده و مواد را به صورت مرتب هم می زنیم تا بافت مایه شیرینی غلیظ شود. پس از اینکه بافت مایه شیرینی کمی غلیط شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه شیرینی را به همراه مخلوط پودر پسته درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم. در ادامه مایه شیرینی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شیر عسلی (آموزش درست کردن شیر عسلی) را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد را با دست مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه مایه شیرینی را درون قالب سیلیکونی می ریزیم و به مدت چند دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.