طرز تهیه کاسه سیب زمینی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کاسه سیب زمینی

طرز تهیه کاسه سیب زمینی , دستور پخت کاسه سیب زمینی

کاسه سیب زمینی از غذاهای ساده و خوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاسه سیب زمینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
فلفل سبز و گوجه گیلاسیبرای تزیین
مواد لازم برای سس
آب۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کاسه سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کاسه سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس آنها را از وسط نصف می کنیم. در ادامه با استفاده از چاقو یا قاشق درون سیب زمینی ها را خالی می کنیم تا مانند کاسه شوند.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر و فلفل سبز را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم تا عطرشان خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده می کنیم و درب تابه را می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم آب درون تابه کشیده شود و مواد به طور کامل بپزند. در ادامه فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس سیب زمینی ها را درون سینی فر قرار داده و مقداری نمک و ادویه روی آنها می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله داخل سیب زمینی ها را با مخلوط گوشت چرخ کرده پر می کنیم، سپس یک تکه فلفل تند و یک گوجه گیلاسی روی آنها قرار می دهیم. در ادامه برای تهیه سس، آب و رب گوجه فرنگی را ترکیب کرده و روی مواد می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا یک کاغذ روغنی را به خوبی خیس می کنیم و روی سیب زمینی ها قرار می دهیم. در ادامه سینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا غذا آماده شود. پس از اینکه زمان پخت به پایان رسید، کاغذ روغنی را از روی سیب زمینی ها بر می داریم.

مرحله هشتم

در این مرحله گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی سیب زمینی ها به خوبی طلایی رنگ شود. در نهایت سیب زمینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس باقیمانده سس را روی آنها می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 20 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ماست سفت و چکیده فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه ماست سفت و چکیده فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه ماست است یکی از مواد غذایی بسیار محبوب میان ایرانیان است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه …

طرز تهیه بالوتن مرغ خوشمزه به روش مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه بالوتن مرغ خوشمزه به روش مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه بالوتن مرغ بالوتن مرغ یک نوع خوراک مرغ و سبزیجات است که ظاهر بسیار زیبا و طعم فوق العاده ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه حلوای یونانی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه حلوای یونانی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه حلوای یونانی حلوای یونانی یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.