طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر خوشمزه با مغز گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سیب زمینی شکم پر با استفاده از ترکیب سیب زمینی پخته و تخم مرغ بدست می آید که مواد میانی آن از گوشت چرخ کرده سرخ شده تهیه می شود. برای مواد میانی از هر نوع ترکیبی گوشتی یا سبزیجات سرخ و پخته شده می توان استفاده کرد. این غذا بسیار شیک و مجلسی و در عین حال خوشمزه است که می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۵ عدد
سیب زمینی۴ عدد بزرگ یا ۶ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پودر سیر و پودر پولبیبربه مقدار لازم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر سیر و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با شکم پر در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه می ریزیم. سپس روی آن را آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود. در این فاصله مواد میانی کوکو را تهیه می کنیم.

مرحله دوم

برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی شود.

مرحله سوم

پیاز ها که سبک و طلایی شد، زردچوبه و فلفل و پودر سیز و پولبیبر می زنیم و تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و در تابه تفت می دهیم. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، نمک و رب گوجه فرنگی به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا رب رنگ باز کند سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.سیب زمینی ها که پخته شد، آب آن را دور می ریزیم. سپس وقتی خنک شد پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله پنجم

سیب زمبنی رنده شده را داخل یک کاسه می ریزیم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و هم می زنیم. پودر سوخاری و جعفری خرد شده و نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یک خمیر یک دست بوجود آید.

مرحله ششم

یک کاسه آب کنار دست قرار می دهیم. کمی از مواد سیب زمینی را برداشته و کمی پهن می کنیم. کمی از مواد گوشتی را روی سیب زمینی ریخته و دوبار کمی از مواد سیب زمینی را روی آن می گذاریم و اطراف کوکو را صاف می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس کوکو ها را درون تابه سرخ می کنیم. یک طرف سیب زمینی ها پخت، زیر و رو کرده تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. سپس در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 6 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.