طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج به روش ساده خانگی

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج , دستور پخت مربای هویج با تفاله آب هویج

مربای هویج با تفاله آب هویج یکی از رسپی های ساده و خوشمزه مربای هویج است که شاید ظاهرش خیلی جذاب نباشد، اما طعمش بسیار عالی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای هویج با تفاله آب هویج
تفاله هویج۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
هل۳ عدد
آب هویج۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج

مرحله اول

برای تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج ابتدا تفاله هویج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کرده و تفاله های هویج را کمی زیر و رو می کنیم تا به خوبی با شکر ترکیب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را به مدت  یک تا چند ساعت کنار می گذاریم تا تفاله های هویج آب بیندازند. پس از اینکه تفاله های هویج آب انداختند، آب هویج، زعفران و هل را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا باید صبر کنیم تا تفاله هویج به طور کامل بپزد و مربا به غلظت مناسب برسد. برای پخت مربا حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است، پس از گذشت این زمان باید غلظت مربا را تست کنیم تا ببینیم به قوام رسیده است یا خیر.

مرحله چهارم

برای این منظور ۱ قاشق از شربت مربا بر می داریم و درون فریزر قرار می دهیم تا خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم. در صورتی که شربت مربا بین دو انگشت حالتی کشدار داشته باشد، یعنی مربا به قوام رسیده است.

مرحله پنجم

پس از اینکه مربا به قوام رسید، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم مربا با دمای محیط هماهنگ شود، سپس آنرا درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.