طرز تهیه کرپ مرغ کیسه ای یک پیش غذای شیک و ساده

طرز تهیه کرپ مرغ کیسه ای

طرز تهیه کرپ مرغ کیسه ای , دستور پخت کرپ مرغ کیسه ای

کرپ مرغ کیسه ای یکی از انواع غذاهای ساده و شیک بین المللی است که برای پیش غذا نیز مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ مرغ کیسه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ لیوان
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
رنگ خوراکیبه مقدار کافی
پیازچه یا ترهبه مقدار کافی
مواد میانی کرپ
سینه مرغ½ سینه کامل
سس مایونز۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کرپ مرغ کیسه ای

مرحله اول

برای تهیه کرپ مرغ کیسه ای ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

در همین حین برای تهیه کرپ ابتدا شیر را به همراه روغن زیتون، تخم مرغ و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود و تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله رنگ خوراکی را اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا رنگ مواد یکدست شود، سپس آرد را کم کم اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم تا بافت مایه کرپ کاملا یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس با ملاقه کمی از مایه کرپ بر می داریم و درون تابه می ریزیم. در ادامه  تابه را کمی تکان می دهیم تا مایه کرپ به صورت یکدست درون تابه پخش شود، سپس اجازه می دهیم رویه بگیرد.

مرحله پنجم

پس از اینکه کرپ رویه گرفت، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین صورت تمام مایه کرپ را آماده کرده و کنار می گذاریم. پس از اینکه گوشت مرغ پخت، آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس مایونز و گوشت مرغ را با مقداری ادویه درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه در وسط هر کرپ مقداری از مخلوط مرغ قرار داده و آنرا به صورت کیسه جمع می کنیم، سپس با پیازچه گره می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.