طرز تهیه کرپ مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه کرپ مرغ

طرز تهیه کرپ مرغ , دستور پخت کرپ مرغ

کرپ مرغ از غذاهای شیک و خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا در مجالس نیز مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ لیوان
آرد۱ و نیم لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم برای مواد میانی
سینه مرغ۵۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای (اختیاری)به مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدداری کافی
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کرپ مرغ

مرحله اول

برای تهیه کرپ مرغ خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و نمک درون یک ظرف مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و مواد ترکیب و یک دست شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه خمیر مایه را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر مایه مخلوط شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت مایه کرپ یکدست شود، سپس اجازه می دهیم مایه کرپ به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا مواد میانی کرپ را آماده می کنیم برای این منظور ابتدا سینه مرغ را به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت دلخواه خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن مایع گرم شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس قارچ را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط مواد میانی اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه زمانی که گوشت مرغ کاملا پخته شد خامه صبحانه را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد میانی را مخلوط می کنیم و به محض جوش آمدن خامه حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه مایه کرپ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تابه کاملا گرم شود. در ادامه یک ملاقه از مایه کرپ درون تابه داغ می ریزیم و زمانی که روی کرپ حباب های ریزی ایجاد شد کرپ را از تابه خارج می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید فقط یک طرف کرپ ها را سرخ کنید. در ادامه به همین ترتیب کرپ ها را سرخ می کنیم تا مایه کرپ تمام شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله دهم

در این مرحله کرپ ها را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مواد میانی را روی طرف سرخ نشده کرپ می ریزیم و روی مواد میانی را با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه اطراف کرپ را به صورت مثلثی تا می کنیم تا مواد میانی درون کرپ فیکس شوند.

مرحله یازدهم

حالا سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کینم، سپس کرپ ها را درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کرپ ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا پنیر پیتزا آب شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم کرپ به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گریل شده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در آخر کرپ مرغ را با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه قیمه لا پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل ایرانی

طرز تهیه قیمه لا پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل ایرانی

طرز تهیه قیمه لا پلو قیمه لا پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از ترکیب برنج ساده و خورش قیمه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی ساده و خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی ساده و خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه دلمه گوجه دلمه گوجه فرنگی یکی از انواع غذاها ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه پاستا با شیر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه پاستا با شیر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه پاستا با شیر پاستا با شیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.