طرز تهیه کرپ رنگی خوشمزه و مخصوص مناسب صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کرپ رنگی

طرز تهیه کرپ رنگی , طرز تهیه کرپ رنگین کمانی

پنکیک یا کرپ، یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. کرپ رنگی با استفاده از رنگ های طبیعی رنگ می شود و در تابه طبخ می گردد. سپس کرپ ها را کنار هم گذاشته و سرو می کنند. این کرپ ها به دلیل داشتن رنگ های مختلف، برای کودکان بسیار جذاب است و می توان به عنوان صبحانه یا در جشن های تولد به عنوان عصرانه برای آن ها سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کرپ رنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرپ رنگی
تخم مرغ۳ عدد
شکریک و نیم قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
روغن آفتابگردان۶ قاشق غذا خوری
شیرسه و نیم لیوان
آردسه و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
چغندر آب پز پوره شده۱ قاشق غذا خوری
اسفناج پخته له شده۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کرپ رنگی

مرحله اول

برای تهیه کرپ مجلسی در ابتدای کار، یک کاسه عمیق بر می داریم. نصف مقدار شیر را درون آن می ریزیم. سپس تخم مرغ و شکر و نمک و روغن و آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا یک دست شود.

مرحله دوم

وقتی خمیر یکدست شد، شیر باقی مانده را به آن اضافه کرده و به خوبی مواد را مخلوط می کنیم تا شیر به طور کامل جذب خمیر شود. خمیر را در ۵ کاسه مجزا تقسیم می کنیم. سپس به هر قسمت از آن رنگ های طبیعی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قسمت لبو پوره شده را اضافه کرده و هم می زنیم تا قرمز شود. قسمت دوم اسفناج له شده را اضافه کرده و هم می زنیم تا سبز رنگ شود. در ادامه پودر کاکائو را اضافه می کنیم تا به رنگ قهوه ای روشن در آید.

مرحله چهارم

در قسمت چهارم، زعفران یا رنگ زعفرانی را اضافه می کنیم تا زرد شود. در قسمت پنجم هم بدون با همان رنگی که دارد طبخ می شود. لگر خمیر غلیظ بود، می توان چند قاشق شیر به آن اضافه کرد. یک تابه را چرب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

سپس یک ملاقه از مواد را درون تابه می ریزیم و روی تابه پهن می کنیم. وقتی که شروع به حباب زدن کرد، آن را بر می گردانیم. وقتی دو طرف پخته شد، از تابه خارج می کنیم. کرپ ها را به صورت رنگی کنار هم سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 21 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه اسلایس یخچالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسلایس یخچالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسلایس یخچالی اسلایس یخچالی یک شیرینی تقریبا تر است که به صورت دسر تهیه می شود. این شیرینی شبیه تیرامیسو است ولی روی آن یک لایه ژله و میوه قراردارد …

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار شکلاتی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار شکلاتی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار بیسکوییت کرم دار شکلاتی یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه تافی قهوه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بازاری

طرز تهیه تافی قهوه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بازاری

طرز تهیه تافی قهوه تافی یک نوع آبنبات یا شکلات است که برای پذیرایی در کنار چای یا قهوه سرو می شود. تافی ها در طعم های مختلف قابل تهیه هستند. در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.