طرز تهیه دسر شاتوت بستنی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه دسر شاتوت بستنی

طرز تهیه دسر شاتوت بستنی , دستور دسر شاتوت بستنی

دسر شاتوت بستنی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر شاتوت بستنی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر شاتوت بستنی
پور ژله با طعم شاتوت۱ بسته
بستنی وانیلی۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
آب سرد½ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شاتوت۱ لیوان

طرز تهیه دسر شاتوت بستنی

مرحله اول

برای تهیه دسر شاتوت بستنی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل بستنی وانیلی را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بستنی وانیلی با دمای محیط هماهنگ شده و آب شود.

مرحله دوم

در این مرحله شاتوت را می شوییم، سپس چوب آن را جدا می کنیم و درون بلندر می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا شاتوت پوره شود. در ادامه پوره شاتوت را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا پوره شاتوت را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون پوره شاتوت حل شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه پودر ژله شاتوت را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات پودر ژله حل شود. در ادامه پودر ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا پودر ژلاتین را بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شده، سپس کاملا شفاف شود. در ادامه پوره شاتوت را به همراه بستنی وانیلی، ژله شاتوت و ژلاتین درون بلندر می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر شاتوت را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ ساعت درون یخچال بماند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان دسر شاتوت بستنی را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به دلخواه تزئین می کنیم. در آخر دسر شاتوت بستنی را به همراه غذا سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.