طرز تهیه کیک اسپرسو ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه کیک اسپرسو

طرز تهیه کیک اسپرسو طرز تهیه کیک اسپرسو شکلاتی

کیک اسپرسو یکی از انواع کیک های خاص و خوشمزه بین المللی است که برای علاقمندان به قهوه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسپرسو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک اسپرسو
تخم مرغ کوچک۵ عدد
شکر۱ و نیم پیمانه
قهوه اسپرسو۱ فنجان
شیر ولرم۱۸۰ میلی لیتر
روغن مایع۲۱۰ میلی لیتر
آرد۴۳۰ گرم
پودر کاکائو⅓ پیمانه
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم سس قهوه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای۱ فنجان
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک اسپرسو

مرحله اول

برای تهیه کیک اسپرسو خوشمزه ابتدای کار سس قهوه را آماده می کنیم، برای این منظور خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه صبحانه روان شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکلات تخته ای را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه پودر قهوه به خامه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا شکلات تخته ای ذوب شود و با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا سس قهوه را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد. در ادامه سس قهوه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم از دمای آن کاسته شود. در ادامه کیک اسپرسو را درست می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قهوه اسپرسو را درست می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا روشن و کش دار شود.

مرحله پنجم

حالا قهوه اسپرسو را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه آرد، بکینگ پودر و نمک را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه کف قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کیک بپزد.

مرحله نهم

حالا پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم. در ادامه سس قهوه را به صورت پخش روی کیک می ریزیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.