طرز تهیه کیک مغز دار خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کیک مغز دار

طرز تهیه کیک با مغز نوتلا کیک مغزدار موز و گردو طرز تهیه کیک مغزدار تولد طرز تهیه کیک با مغز شکلات تخته ای کیک مغزدار خوشمزه کیک مغزدار گردویی طرز تهیه کیک مغزدار بدون فر

کیک مغزدار یکی از محبوب ترین کیک های پذیرایی محسوب می شود که با طعم ها های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مغز دار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک مغز دار
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم مغز کیک
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
شکر⅔ پیمانه
شیر۲ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
موز۲ عدد

طرز تهیه کیک مغز دار

مرحله اول

برای تهیه کیک مغز دار خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع  و شیر را به ترتیب به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هر کدام را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و درون قالب را با مقداری روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه قالب را به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این زمان قالب کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی درون مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کیک کاملا بپزد. در همین حین سس کیک را آماده می کنیم، به این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شیر را به همراه آرد، نشاسته ذرت، پودر کاکائو، وانیل و شکر درون قابلمه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس به جوش بیاید، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا روی سس را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. توجه داشته باشید سس را گاهی هم بزنید تا رویه نبندد. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود و مجددا درون قالب بر می گردانیم. در ادامه روی کیک را به صورت دایره برش می زنیم، سپس داخل کیک را خالی می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا درون کیک را با سس شکلات پر می کنیم، سپس پوست موز را جدا می کنیم و درون حفره کیک قرار می دهیم. در ادامه مجددا با برش های کیک روی حفره را می پوشانیم. در ادامه روی قالب را می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند، سپس پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم و درون یک ظرف مناسب بر می گردانیم و با باقی مانده سس شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.