طرز تهیه کلوچه پرتقالی ساده و خوشمزه با عطر عالی

طرز تهیه کلوچه پرتقالی

طرز تهیه کلوچه پرتقالی کام طرز تهیه شیرینی آردی با طعم پرتقال

کلوچه پرتقالی یکی از انواع کلوچه های خوش عطر و ساده بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه پرتقالی
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۵۰ گرم
عسل۱۵ گرم
روغن مایع۶۵ گرم
زست پرتقال۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲۲۰ گرم
مواد لازم رومال کلوچه
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه پرتقالی خوشمزه به روش خانگی ابتدای کار پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه پودر قند اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا زست پرتقال را درون کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه عسل را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را مجددا با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و یک باره درون مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر کلوچه درون کاسه جمع شود. دقت کنید خمیر کمی چسبناک است.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر با دست چرب بر می داریم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به چونه های ۳۰ گرمی تقسیم می کنیم، سپس با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم و با دست کمی خمیر ها را فشار می دهیم تا پف آن ها گرفته شود. حالا به دلخواه روی خمیر با چنگال طرح می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد رومال را آماده می کنیم، به این منظور زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع و زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد رومال را با چنگال مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی کلوچه ها می مالیم. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا بپزند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه زمانی که اطراف کلوچه ها قهوه ای و روی آن ها طلایی شد از فر خارج می کنیم. در آخر اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.