طرز تهیه کلوچه وانیلی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کلوچه وانیلی

طرز تهیه کلوچه وانیلی , دستور پخت کلوچه وانیلی

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد.این کلوچه ساده و بدون مغز طبخ می شود. کلوچه ها در مقایسه با شیرینی، طعم شیرینی کمتری دارند، اما بافت منسجم تری نسبت به کیک دارند. در دستور زیر، کلوچه وانیلی ساده خانگی بیان شده است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کلوچه وانیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه وانیلی
شیر ولرم۷۰ میلی گرم یا یک چهارم لیوان دسته دار
شکرسه چهارم لیوان معادل ۱۴۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد
کره یا روغن نیمه جامد۸۰ گرم معادل دو سوم لیوان
آرد۳۳۰ گرم معادل ۲ لیوان و دو سوم لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائونوک قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه خوشمزه با طعم وانیلی در ابتدای کار، شکر و وانیل و شیر ولرم را با هم درون یک کاسه مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس درون یک کاسه دیگر، روغن نیمه جامد یا کره را با تخم مرغ جدا گانه با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس هر دو کاسه را با هم مخلوط می کنیم. آرد و بکبنگ پودر را با هم الک کرده و با مواد مخلوط می کنیم تا یک خمیر لطیف بدست آید. خمیر را داخل یک پلاستیک فریزری قرار می دهیم و می پیچیم. سپس نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

بعد از این که خمیر استراحت کرد، سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را با وردنه باز می کنیم. به طوری که ضخامت آن کمتر از ۱ سانت باشد. شیرینی ها را با کاتر به شکل دلخواه برش می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر ها را درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ و پودر کاکائو را درون یک کاسه مخلوط کرده تا با هم به خوبی یکدست شوندو با آن روی شیرینی ها را رومال می کنیم. با چنگال روی آن ها را خط می اندازیم.

مرحله پنجم

سپس در فری که از قبل گرم شده است با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه می پزیم. تا زمانی که سطح کلوچه ها طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم از داغی بیفتد. به آرامی کلوچه ها را از سینی جدا کرده و درون ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.