طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری , دستور پخت تیرامیسو با شکلات شیری

تیرامیسو با شکلات شیری یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده ایتالیایی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکلات سفید۱۰۰گرم
پنیر خامه ای۲۲۰ گرم
پودر قند⅓ پیمانه
کافی میت۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی⅔ پیمانه
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
نسکافه۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور۱ بسته

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسو با شکلات شیری خوشمزه ابتدای کار درون یک ظرف قابل حرارت شکلات شیری را اضافه می کنیم، سپس ظرف را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا شکلات آب شده، سپس خنک شود.

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه مناسب پنیر خامه ای را اضافه می کنیم، سپس پودر قند را ۳ مرتبه الک می کنیم و به پنیر خامه ای اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکلات خنک شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و بین کار کاسه را دور گیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. در ادامه کافی میت را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خامه قنادی را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نسکافه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا نسکافه درون آب جوش حل شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا درون قالب را با مقداری از مایه تیرامیسو می پوشانیم، سپس بیسکویت ها را روی آن کنار هم می چینیم. در ادامه روی بیسکویت ها را با نسکافه خیس می کنیم، سپس مجددا از مایه تیرامیسو رو آن می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله این مراحل را به ترتیب تکرار می کنیم، تا مواد تمام شود. توجه داشته باشید لایه آخر باید از مواد تیرامیسو باشد. در ادامه با اضافی کیسه فریزر روی تیرامیسو را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس تیرامیسو را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر مقداری پودر کاکائو به عنوان تزئین روی آن الک می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.