طرز تهیه چاشنی پیاز با روغن زیتون به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه چاشنی پیاز

طرز تهیه چاشنی پیاز , دستور پخت چاشنی پیاز با روغن زیتون

چاشنی پیاز یکی از انواع چاشنی های خوشمزه ترکیه ای است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاشنی پیاز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چاشنی پیاز
پیاز سفید۱ کیلوگرم
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
شربت یا رب انار۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مدار کافی
پودر زیره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه چاشنی پیاز

مرحله اول

برای تهیه چاشنی خوشمزه با پیاز ابتدا باید پیاز مناسب تهیه کنیم. برای تهیه این چاشنی بهتر است از پیاز سفید یا زرد استفاده شود تا در پایان نتیجه بهتری داشته باشیم. ابتدا پیازها را پوشت گرفته و به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و روغن زیتون را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که روغن زیتون نمی تواند حرارت بالا را تحمل کند و سریع می سوزد، به همین دلیل حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد. در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز نرم شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و پودر زیره به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر خوش ادویه ها خارج شود. در ادامه شربت انار یا رب انار (آموزش رب انار خانگی) را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیازها را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با شربت یا رب انار و ادویه ها یکدست شوند. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا پیاز خنک شود، سپس آنرا درون ظرف درب ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 10 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.