طرز تهیه کیک ملکه بادام خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک ملکه بادام

کیک ملکه بادام , طرز تهیه کیک ملکه بادام , دستور پخت کیک ملکه بادام

کیک ملکه بادام یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای مجالس مهم تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ملکه بادام در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ملکه بادام
آرد سفید۱ و نیم لیوان
نشاسته ذرت½ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ لیوان
ماست⅔ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مواد لازم تاپینگ
عسل۳ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۳ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
خلال بادام یا پرک بادام۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک ملکه بادام

مرحله اول

برای تهیه کیک ملکه بادام خوشمزه ابتدای کار یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم، در ادامه عسل، شکر قهوه ای، کره و خامه صبحانه را درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم شکر حل شود.

مرحله دوم

حالا وقتی مخلوط شکر ریز جوش زد، پرک های بادام زمینی را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی مجددا جوش زد از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد حجیم و کش دار شود. در ادامه ماست را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم، سپس آرد سفید، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و ۲ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد سفید را مجددا درون الک می ریزیم، سپس این بار طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت چرخشی مخلوط می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کاغذ روغنی را درون آن قرار می دهیم، سپس فیکس می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

در این مرحله وقتی حباب های سطح کیک به طور کامل از بین رفت، قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند. توجه داشته باشید کیک نباید به طور کامل پخته شود.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان کیک را از فر خارج می کنیم و مخلوط بادام زمینی را روی کیک می ریزیم، سپس با لیسک روی کیک پخش می کنیم، در ادامه مجددا کیک را درون فر قرار می دهیم، سپس این بار فقط گریل را روشن می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم بادام زمینی طلایی و خوش رنگ شود. در آخر کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم. در آخر به اندازه های دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پنکیک آلمانی خوشمزه و ساده با سس کاراملی

طرز تهیه پنکیک آلمانی خوشمزه و ساده با سس کاراملی

طرز تهیه پنکیک آلمانی پنکیک آلمانی یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این پنکیک خوشمزه همانطور که از نامش …

طرز تهیه کیک کاستلا خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک کاستلا خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک کاستلا کیک کاستلا یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا در کافه های سطح بالا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و ساده با بافت اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و ساده با بافت اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر کیک شکلاتی بدون فر یکی از انواع روش های پخت کیک شکلاتی است که نیازی به فر ندارد و در قابلمه درست می شود، برای مشاهده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.