طرز تهیه کوکوی بلغور خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوکوی بلغور

کوکوی بلغور , طرز تهیه کوکوی بلغور , دستور پخت کوکوی بلغور گندم

کوکوی بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بلغور در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور ریز۱ لیوان
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
آب۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
آرد۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
پودر نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی بلغور

مرحله اول

برای تهیه کوکوی بلغور خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سیب زمینی را می شوییم و درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه تا انداره ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا به طور کامل بپزد. در همین حین یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس بلغور را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۱ لیوان آب را روی بلغور می ریزیم، سپس درب کاسه را می بندیم و اجازه می دهیم آب جذب بلغور بشود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت سیب زمینی آب پز را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب با دندانه ها درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم و پیاز را از صافی رد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که آب اضافی پیاز گرفته شد، پیاز را به سیب زمینی رنده شده اجازه می کنیم، سپس وقتی آب بلغور کاملا جذب شد آن را به سیب زمینی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه نعنا خشک، نمک، فلفل قرمز، آرد، رب فلفل و رب گوجه فرنگی درون مخلوط سیب زمینی آب پز می ریزیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری از مایه کوکو بر می داریم، سپس در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه وقتی یک طرف کوکو کاملا سرخ شد برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله نهم

در نهایت کوکو بلغور را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی اش به طور کامل کشیده شود. در آخر کوکو بلغور را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه ماست سیر و نان تازه میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.