طرز تهیه کیک شعریه خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک شعریه

طرز تهیه کیک شعریه طرز تهیه کیک شعریه(رشته کادایف) کیک شعریه نی نی سایت کیک شعریه اپارات کلیپ کیک شعریه کیک پنیر و شعریه کیک کادایف کاپ کیک شعریه

کیک شعریه یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شعریه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شعریه
تخم مرغ۳ عدد
ماست۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن نارگیل یا روغن مایع۱ لیوان سرخالی
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل½ لیوان
رشته شعریه۱ بسته
کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شعریه

مرحله اول

برای تهیه کیک با رشته شعریه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه ماست، شکر، وانیل و روغن نارگیل یا روغن مایع داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را مجددا درون الک ریخته و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم و در همین حین با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. در ادامه کره را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رشته شعریه را خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه پس از اینکه رشته شعریه خنک شد، آنرا روی مایه کیک می ریزیم، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

برای پخت کیک حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که پخته بود، از فر خارج می کنیم. در ادامه پس از اینکه کیک خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.