طرز تهیه مارمالاد خرمالو خوشمزه برای انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه مارمالاد خرمالو

مارمالاد خرمالو , طرز تهیه مارمالاد خرمالو , دستور پخت مارمالاد خرمالو

مارمالاد خرمالو یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه و خوشرنک فصل پاییز است که برای تهیه انواع شیرینی و کیک استفاده شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد خرمالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد خرمالو
خرمالو۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپخوری
آب سرد۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه مارمالاد خرمالو

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد خرمالوی خوشمزه ابتدا پوست خرمالوها را می گیریم، سپس در صورت وجود هسته، آنها را نیز خارج کرده و گوشت میوه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه خرمالو را با پشت قاشق کاملا له می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله چوب دارچین را به همراه آب لیمو ترش به قابلمه اضافه کنیم. در ادامه شکر را به صورت پخش روی خرمالوها می ریزیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و آنرا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خرمالو آب انداخت، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. در ادامه صبر می کنیم تا خرما بپزد و بافت آن کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم

برای اینکه مارمالاد خرمالو پس از پخت شفاف و خوشرنگ تر شود، بهتر است که در حین پخت، کف های روی سطح مارمالاد را بگیریم. در همین حین نشاسته ذرت را با آب سرد ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه نشاسته حالت اسفنجی پیدا کرد، آنرا به قابلمه اضافه کرده و به آرامی با خرمالو ترکیب می کنیم. پس از اینکه ۱۰ دقیقه از اضافه کردن نشاسته ذرت گذشت، مارمالاد را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم مارمالاد با دمای محیط یکسان شود، سپس آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این مارمالاد خوشمزه و خوشرنگ را می توانیم به مدت یک سال در یخچال نگهداری کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 21 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا خانگی و سالم به روش سنتی هندی

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا خانگی و سالم به روش سنتی هندی

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا ادویه گرام ماسالا یکی از انواع ادویه های ترکیب هندی است که در غذاهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ به روش تبریزی

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ به روش تبریزی

طرز تهیه مربای گل محمدی مربای گل محمدی یا گل سرخ یکی از انواع مرباهای اصیل ایرانی است که مانند دیگر مرباها معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود. این مربای خوشمزه …

طرز تهیه مربای سیب سبز خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه مربای سیب سبز خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه مربای سیب سبز مربای سیب سبز یکیک از انواع مرباهای خوشمزه و نوین بین المللی است که با طعم ها و دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.