طرز تهیه دسر اوریو خوشمزه و مخصوص با بیسکویت اوریو

طرز تهیه دسر اوریو

دسر اوریو , طرز تهیه دسر اوریو , دستور پخت دسر اوریو

دسر اوریو یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با بیسکویت اوریو تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر اوریو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر اوریو
بیسکویت اوریو۲ بسته
بیسکویت دایجستیو۱ بسته
شیر۱ لیوان
خامه۴۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پودر خامه یا خامه قنادی۱۵۰ گرم
شیر عسلی½ پیمانه
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه دسر اوریو

مرحله اول

برای تهیه دسر اوریو ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس دو سوم شیر را داخل یک کاسه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک لایه بیسکویت اوریو را ابتدا در شیر می زنیم، سپس در کف ظرف می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲۰۰ گرم از خامه را به همراه پنیر خامه ای، پودر خامه یا خامه فرم گرفته، یک سوم لیوان شیر و شیر عسلی (روش درست کردن شیر عسلی در خانه) داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، آنها را داخل ظرف روی بیسکویت ها می ریزیم و به صورت یکدست صاف می کنیم. برای لایه بعدی بیسکویت های دایجستیو را داخل شیر می زنیم و روی مواد خامه ای می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باقیمانده خامه را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب کتری یا سماور به روش بن ماری (نکات روش بن ماری) قرار می دهیم تا خامه کاملا گرم شود و حالتی یکدست و روان پیدا کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه خامه به خوبی گرم شد، شکلات تخته ای را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا شکلات تخته ای نیز به طور کامل ذوب شود، سپس خامه و شکلات را با قاشق مخلوط می کنیم تا کاملا یکرنگ شوند.

مرحله ششم

در مرحله پایانی مخلوط شکلات و خامه را روی بیسکویت ها می ریزیم و مجددا یک ردیف بیسکویت اوریو روی آن می چینیم، به صورتی که بیسکویت ها در مخلوط خامه و شکلات فرو بروند، سپس دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.