طرز تهیه کوکی وانیلی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کوکی وانیلی

طرز تهیه کوکی وانیلی بدون فر با تکه های شکلات ترک دار اسمارتیزی

کوکی وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار نوشیدنی ها داغ مثل چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی وانیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی وانیلی
کره نرم۱۴۰ گرم
پودر قند۱۴۰ گرم
آرد سفید۱۴۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کوکی وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکی وانیلی ابتدا کره نرم شده را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ آن روشن شود. حدودا باید ترکیب کره و پودر قند را به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یکی از تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه ترکیب می کنیم، سپس تخم مرغ بعدی را به همین صورت اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر ترکیب می کنیم تا مواد به خوبی با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را با نمک و وانیل ترکیب می کنیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا خمیری یکدست شکل بگیرد. توجه داشته باشید که اضافه کردن آرد و مخلوط کردن آن حدود ۲ دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. حالا خمیر کوکی را درون یک قیف مناسب با ماسوره ساده می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی کاغذ روغنی قیف می زنیم. توجه داشته باشید که قطر هر کوکی باید حدودا دو سانتی متر باشد. بین کوکی ها هم باید کمی فاصله بگذاریم تا به هم نچسبند. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حدود ۵ تا ۸ دقیقه زمان برای پخت کوکی ها نیاز است. زمانی که اطراف کوکی ها کمی طلایی شد، می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. در پایان کوکی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف درب دار در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 27 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.