طرز تهیه کوکی دارچینی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کوکی دارچینی

کوکی دارچینی , طرز تهیه کوکی دارچینی , دستور پخت کوکی دارچینی و گردو

کوکی دارچینی، یکی از انواع کوکی است که در بیشتر نقاط دنیا طرفدار دارد. این کوکی در قنادی ها و شیرینی پزی ها همین طور در کارخانجات صنعتی تهیه کوکی و بیسکویین تهیه می شود. طعم دلنشین دارچین و بافت خوب کوکی دلیل محبوبیت این نوع شیریینی است. کوکی ها را می توانید تا دوهفته در یخچال نگهداری کنید. از آن جاییکه در تهیه کوکی خامه استفاده نمی شود؛ نیازی نیست تا نگران ترش شدن آن باشید. ما در این مقاله به آموزش کوکی دارچینی می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی دارچینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی دارچینی
روغن صاف قنادی۱ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ پیمانه
دارچین۱ قاشق چای خوری
خلال پسته یا بادامبه میزان لازم

طرز تهیه کوکی دارچینی

مرحله اول

مثل اغلب شیرینی ها، کوکی دارچینی را نیز باید با روغن صاف قنادی یا همان روغن ۵۰ تهیه کنید. این روغن را می توانید از فروشگاه های مخصوص شیرینی پزی خریداری کنید و یا اینکه خودتان آنرا در منزل تهیه کنید.

مرحله دوم

استفاده از روغن صاف بر روی طعم، بافت و همین طور ماندگاری شیرینی ها تاثیر زیادی دارد. کوکی از جمله شیرینی هایی است که معمولا یکی دو هفته ای در منزل نگهداری می شود. به همین دلیل حتما باید از روغن صاف استفاده کنید.

مرحله سوم

ابتدا در یک ظرف بزرگ و گود، روغن صاف را پودر قند الک شده هم بزنید تا حسابی یک دست شود. بعد از مخلوط شدن روغن و پودر قند، یک زرده تخم مرق و بعد از آن دارچین اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. باید مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

همیشه برای درست کردن انواع شیرینی و کوکی، از ظروف و ابزارهای کاملا تمیز و فاقد چربی استفاده کنید. آرد را در چند مرحله و کم کم به مخلوط اضافه کنید. به کمک یک قاشق آن را با سایر مواد مخلوط کنید.

مرحله پنجم

استفاده از قاشق برای به دست آوردن بافت کوکی مهم است. به شکل چرخشی و آرام آرد را مخلوط کنید. در انتها باید با نوک انگشتان خمیر را کمی ورز دهید. به هیچ وجه از وردنه استفاده نکنید. خمیر را بیش از اندازه ورز ندهید.

مرحله ششم

ورز دادن بیش از اندازه باعث از بین رفتن بافت کوکی می شود. حالا باید خمیر را قالب بزنید. ابتدا خمیر را بر روی یک سطح صاف باز کنید. زیر و روی خمیر پلاستیک فریزر بگذارید و سپس خمیر را پهن کنید. باید قطر خمیر به حدود ۴ یا ۵ میل برسد.

مرحله هفتم

سپس می توانید آن را قالب بزنید. اگر یادتان باشد در مواد اولیه به یک عدد تخم مرغ اشاره کردیم که پیش از این زرده آن را در مایع اولیه کوکی ریخته اید. حالا باید سفیده را از لختگی در بیاورید. برای این کار در سک ظرف تمیز سفیده را حسابی بزنید تا از لختگی در بیاید.

مرحله هشتم

سپس با قلمو شیرینی پزی، آن را بر روی کوکی ها بمالید. اگر دلتان می خواهد می توانید روی آن را با آنواع مغزها تزئین کنید. فر را از قبل داغ کنید. کوکی را برای مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه بپزید. برای این که طعم دارچین از بین نرود؛ نباید کوکی را بیش از اندازه برشته کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 13 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.